Saturday 17 May 2014

Cinta itu apa ya...?

Cinta itu apa ya...?
Bisa saja soalan ini timbul difikiranKu...

Ia adalah satu perasaan Bahagia untuk Memiliki atau diMiliki pasangan yang saling meMinati satu sama lain.

Ianya timbul apabila hadir keSerasian antara Dua insan yang berlainan Jasad dan saling memberi Komitmen seperti memberi Perhatian Sepenuhnya kepada Pasangan, Berusaha Keras Menjaga Hubungan, Prihatin terhadap Emosi Pasangan dan paling penting keIkhlasan dan keJujuran kepada Diri sendiri dan Pasangan.

Jadinya, kalo kita tidak meMinati seseorang itu, makanya palingkan terus dari pandangan kamu,
Reject before Regret...
Tolak sebelum Menyesal...

Aura Cinta Jodoh setiap diri kita telah ditanam di dalam Badan kita, cuma tinggal Masa dan Waktu je yang menjadi Ukuran Takdir. Bila ianya tiba, tidak akan ada yang dapat mengelaknya kecuali sesuatu Doa yang betul-betul jitu dan berSebab.

Cinta yang paling Best ialah dicintai anak gadis Suci yang belum pernah mengenal maksud Cinta. Kenapa ya...? Bcoz muka anak Gadis itu nampak berSeri-Seri, bak Bidadari dan Aura +++ Semangat +++ mereka ditahap, Badan pun boleh Terbang.
Siap ngan kita pun Terbang dalam angan-angan.

Dalam Cinta, bukan Nafsu menjadi Keutamaan, tetapi berUsaha memenuhi Impian masing-masing dalam menJalani Hidup. Kerana seseorang yang Ikhlas padaMu takkan mensia-siakan Hidup dan keSucian bakal pewaris Cucu-cicit yang akan mengikut setiap perangai dan tabiat Nenek Moyang mereka.

Patutnya kita semua, Mengejar setiap Ilmu, letak dalam Hati, bukan mengejar KeKayaan dunia. Hidup biar Suci pada Hati, jangan biar Kotor ikut rentak Dunia. Biar hati pula selalu Tenang, jangan biar gelisah dengan Dosa-dosa. Usah Takut pada setiap Kebenaran, kerana pada mulanya perit dan sakit, yang Akhirnya manis tak terKira-Kira.

Ntah ape-ape jer... aku bebelkan nie, macam Suka jer...Mana ada..., just excited dan teruja jer... Kalo ada saat berSama jer... rasa selesa. Kalo dapat tengok muka jer... rasa lega coz Dia Bahagia, sambil berSahaja ...^^..

Eeeeeea......Ini Versi budak sekolah rendah nie. Cuma ada minda Budak sekolah rendah je kat Otak aku, Umur aku baru 12 tahun jer kot... Tahu Enjoy dan suka berMain jer. Dan satu lagi kan, budak-budak kecik kan, Suci, tak pandai meNipu, Jujur, takut kat Tuhan dan takut buat Dosa. Minda budak remaja plus dewasa kat Aku plak, takde... Zero... Tapi takpe, Comel la jugak.. Comel itu perlu. Channnnn...^^..

hangtuahcutelegacy.blogspot.com
Kuruyama Minoru May 2014...^^..

No comments:

Post a Comment